pondelok 16. marca 2015

|How to wear a red lipstick|

Dobré ráno prajem zlatíčka,
dúfam, že ste prežili krásny víkend. Ja tak klasicky, pranie, nakupovanie, návšteva rodinky. Čo som si tak na nákupoch všimla je to, že veľa žien dnes nosí červené pery. Stáva sa to veľkým trendom a vyzerá to sexy.
Červené pery pre mňa znamenajú ženskosť a sexappeal. Vždy sa mi páčili ženy, ktoré sa obliekali jednoducho, štýlovo, biela blúzka, čierna sukňa alebo jeansy a ten najlepší doplnok na svete - červené pery. Tie sú fantastickým doplnkom sami o sebe a doslova kričia "tu som a som nezávislá". Takto si teda predstavím štýlovú a emancipovanú ženu. Ja som sa donedávna bála nosiť výrazné pery, pretože som nevedela nájsť ten správny odtieň a myslela som si, že červené pery nie sú pre mňa. No nová kniha Sally Hudges ma presvedčila o opaku. Takže som šla do parfumérky a vybrala som si ten najvýraznejší rúž aký mali. Ako všetci vieme, jeho aplikácia je takmer vždy obtiažna, nie je to ako keď zoberiete neutrálny rúž a nanesiete si ho bez zrkadla. Musíte si dávať veľký pozor na to, aby ste nevyzerali smiešne a chce to trochu práce. A v dnešnom príspevku by som vám preto chcela dať zopár svojich tipov na to, ako správne červený rúž aplikovať, čomu sa vyhnúť a ako jeho pobyt na perách predĺžiť.


Takže, čím sa treba pri výbere správneho červeného rúžu riadiť? Na internete je kopec rôznych tipov a každý vám povie niečo iné. Moja základná rada znie, mať na pamäti svoj typ/tón pleti - teplý alebo studený a potom sa už riadiť len podľa svojho srdca. Ak neviete určiť tón svojej pleti, pozrite sa na žily na zápästí. Ak sú modré, máte studený tón a hodí sa k vám červená s chladným podtónom, ak zelené tak teplý, preto by ste mali hľadať niečo s oranžovým podtónom. Ak vidíte mix oboch ste neutrál a môžete teda nosiť akúkoľvek červenú.


Pred samotnou aplikáciou akéhokoľvek rúžu, hlavne tých, ktoré sú matné a trochu vysušujúce je potrebné pery poriadne pripraviť a vyhladiť. Skvelé sú na to tzv. scrubíky, peelingy na pery, ktoré odstránia odumreté zvyšky z povrchu pier. Ak taký nemáte k dispozícii alebo nechcete do neho investovať, môžete si ho vyrobiť aj svojpomocne. Stačí na to len kryštálový cukor, med, citrónová šťava a pár kvapiek olivového oleja. Alebo postačí aj obyčajná zubná kefka, ktorou si ich na 1-2 minúty premasírujete a zvyšné kožičky tak zídu dole.


Ďalším krokom je rehydratácia pier, aby boli zvláčnené, hladké a aby vyzerala aplikácia rúžu lepšie. Avšak pozor! Nepoužívajte príliš hrubú vrstvu, inak vám rúž na perách nebude dobre držať a kontúrka sa rozpije. Môj tip - aplikovať pomádu, nechať pôsobiť niekoľko minút a potom zbytky odstrániť jemne servítkou.


Ak máte pery úzke ako ja, kontúrka bude v tomto prípade váš najlepší priateľ. Pery ňou krásne obkreslíte a nebojte sa výjsť aj kúsok nad peru. Dodá im to plnší efekt. Je však dôležité, aby sa zhodovala s farbou rúžu alebo bola aspoň veľmi podobnej farby.
Čo ešte robím veľmi rada je to, že kontúrkou vyplním celé pery a potom aplikujem pomocou štetca rúž. Tento trik taktiež predĺži jeho výdrž. No a výhoda kontúrky spočíva aj v tom, že rúž bude krásne držať vo vnútri línii a nerozpije sa ďalej kam nemá.
Aby vydržal ešte dlhšie, po tomto kroku si zvyknem na pery jemne priložiť servítku a jemne ich na ňu otlačiť. Potom aplikujem ďalšiu vrstvu rúžu.


Tento krok je z týchto všetkých jediný, ktorý môžete vynechať, ak chcete. Sama ho používam len veľmi sporadicky. Spočíva v zafixovaní rúžu pomocou púdra. Zo servítky oddelíte jednu tenkú vrstvu, ktorú priložíte na pery a cez ňu pomocou štetca aplikujete púder.


No a nakoniec ešte záverečný krok. Môj najobľúbenejší, pretože vďaka nemu bude finálne dielo úplne dokonalé. Línie okolo pier krásne uhladíte a zvýrazníte pomocou korektora, ktorý nanesiete tenkým plochým štetcom, napríklad na pery alebo korektor. Pozor však! Stačí ho len trocha a netreba to preháňať. Uvidíte, aký rozdiel to spraví.

A čo vy a červené pery?
Nosíte? Netrúfate si?


your photo name

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára