streda, 14. novembra 2012

Ako ovplyvňuje stres vašu pleť?

V dnešnej uponáhľanej dobe je doslova nemožné vyhnúť sa stresu. Zažívame ho v práci ako aj v bežnom živote a preto sa stal neodmysliteľnou súčasťou nášho života. Ovplyvňuje nás nie len mentálne, ale aj fyzicky a jeho prejavy sú rôznorodé. Vedeli ste, že stres sa môže odzrkadliť aj na vašej pokožke?

Ako sa stres prejavuje?
Keď sme v napätí, náš mozog uvoľňuje do krvného obehu hormón kortizol. To podnieti olejové žľazy k nadprodukcii mazu. Potom nastáva zvýšenie úrovne cukru v krvi, čím sa kolagén pokožky stáva rigidným a vznikajú vrásky. Taktiež môže spôsobiť dilatáciu ciev, čo vedie k sčervenaniu pleti. Ďalším vedľajším efektom je, že sa pokožka dehydruje, je citlivejšia a náchylnejšia k poškodeniu. Stres vám dokonca môže pridať aj na veku a vo výsledku vaša pleť môže vyzerať omnoho staršie ako tomu je v skutočnosti.

Ako si so stresom poradiť?
Akokoľvek banálny vám stres môže pripadať, je dôležité ho nezanedbať a verte alebo nie, dá sa zvládnuť a kontrolovať.

 Prvoradá je výživa!
Telo v rovnováhe potrebuje správnu výživu. Keďže mozog je z 2/3 tvorený tukmi dôležité sú pre nás aj dobré tuky. Svoj podiel tukov omega-3-mastných kyselín môžete ľahko získať z orechov, ľanových semienok lososa, či dokonca olív. A nech robíte čokoľvek, nikdy nevynechávajte raňajky (kofeín samotný sa nepočíta!!!).


Spánok
Ďalším dôležitým aspektom je spánok. Jeho primerané množstvo má na telo blahodárne a regeneračné účinky. Spánkový deficit môže spôsobiť unavenie pokožky a kruhy pod očami. Ak teda máte problém večer zaspať, vyskúšajte príjemnú aromaterapiu, možno aj v spojení s masážou, čo vám pomôže odbúrať stres a pripraviť sa na spánok.
(http://www.patient-experience.com/index.php/do-you-need-to-hit-the-refresh-button-get-to-sleep-earlier/sleep-2/)


Fyzická aktivita
Akákoľvek fyzická aktivita je taktiež perfektná na vypustenie pary a navyše vám pomôže k lepšiemu spánku a zbaví vás celulitídy.
(http://insightonhappiness.blogspot.sk/2010/06/physical-activity-and-happiness.html)


Relaxácia
Oddych je dôležitý, hlavne preto, aby vám tak povediac nepreplo. Oddychujte kedykoľvek sa dá. Nájdite si aj v práci, čo i len minútku voľna, oddychujte, meditujte a kompletne vypnite akékoľvek myslenie. Proste len dýchajte a nič nerobte. Často krát tie najjednoduchšie veci môžu byť niekedy tie najťažšie, ale výsledok bude stáť určite za to. 
(http://www.mimosaspirit.com/index.php?cPath=37)

XO, Nicka

Obrázky dostupné na www.pinterest.com



your photo name