piatok, 27. mája 2016

|Foodelicious n.2|

Zdravím vás všetkých,
vitajte opäť pri ďalšom príspevku, v ktorom si ukážeme zopár mojich momentálne obľúbených rýchlych jedál. Víkend sa nezadržateľne blíži a tak vás možno inšpirujem k vyskúšaniu niečoho nového. Všetky jedlá sú super rýchle, jednoduché a zároveň chutné, takže vám vrelo odporúčam ich vyskúšať.


Ovsená kaša je to najjednoduchšie, čo si môžem na raňajky pripraviť. Je to rýchle, chutné a zdravé jedlo, ktoré ma ráno dostatočne zasýti a nabije potrebnou energiou. Ak k tomu pridám ešte chia semiačka, nie len že to podporuje dobré trávenie vďaka obsahu vlákniny, ale navyše majú aj detoxikačné účinky, čo tiež pozitívne vplýva na náš organizmus. Okrem toho obsahujú vápnik, draslík, železo a kopec bielkovín. Ak konzumujete veľa sacharidov, chia semienka spomaľujú ich premenu na jednoduché cukry, ktoré sa potom usádzajú v tukoch a vďaka tomu nedochádza k priberaniu. Takže papať chia sa oplatí.


Ďalším mojim veľmi obľúbeným jedlom je omeleta. Tri vajíčka rozmiešame, pridáme štipku soli a pepra a do troch minút je toto skvelé jedlo na svete. Môžem ju jesť na raňajky, či večeru a niekedy, keď som lenivá, spravím si ju namiesto obeda. K tomu je najlepší feta syr, ktorý tomu dodá potrebný kopanec a nejaká tá zeleninka, či už čerstvá ako špenát, uhorka, reďkovka alebo opražená, ako paradajky, či cuketka. Zaručene si oblížete všetky prsty!


Spomínané chia semiačka milujem aj v rôznych nápojoch. Myslím, že v minulom poste som vám už spomínala môj obľúbený proteiňák zo šľahačkovej smotany a vajec. Keď k tomu pridáte nejaké to mrazené ovocíčko ako čučoriedky alebo jahody a primiešate zo dve lyžičky chia, nie len že to bude chutné, ale vás to aj dostatočne zasýti.


No a keď už som lenivá, ale že absolútne úplne, rada si robievam rôzne šaláty. Ale nemusím byť ani lenivá, pretože ich milujem a jedla by som ich každý deň. Niekedy si kupujem už hotové v sáčku, kde sa nahchádzajú rôzne druhy šalátov, prípadne aj mrkva, inokedy si kúpim len ľadový šalát, ktorý naražem, pridám k nemu špenát a dotvorím podľa chuti, napríklad prošutkom, kukuricou, sušenými paradajkami a syrom. Možnosti sú však nekonečné a to ma na šalátoch hrozne baví.

Tak čo? Zaujalo vás niečo z môjho jedálnička? Čo rýchle najradšej konzumujete vy? 
Svoje tipy píšte do komentov. Tiež sa rada inšpirujem ;)

Želám vám krásny víkendík!


your photo name