piatok 6. mája 2016

|Foodelicious|

Krásny piatok vám želám,
dnes ma čaká pomerne náročný a dlhý pracovný deň a už teraz sa neviem dočkať víkendu. No ešte predtým si dáme jeden pre mňa dosť nezvyčajný príspevok, ktorý bude venovaný zdravému stravovaniu. Veľa ľudí má mylnú predstavu o tom, čo zdravá strava je a často majú dojem, že zdravo sa nerovná chutne, avšak nemôžu sa viac mýliť. Nie som zástanca diét, nejakého veľkého obmedzovania sa, no snažím sa strániť veciam, ktoré mi jednak nerobia dobre a takým, ktorých konzumácia by pre mňa mohla v budúcnosti znamenať zdravotné ťažkosti. Riadim sa však mottom, že čo ti nechutí, to nejedz, pretože tvoje telo to pravdepodobne nechce z určitého dôvodu. Samozrejme, že viem, že je veľa potravín, ktoré sú pre moje telo veľmi prospešné a nie vždy som bola ich fanynka, no našla som si k ním svoje cestičky a teraz si jedlo ozaj vychutnávam plnými hltmi. Rozhodla som sa teda, že vám raz za čas ukážem, čo prevažuje v mojom jedálničku a sem tam prihodím aj nejaký chutný a rýchly receptík. Tak sa teda poďte so mnou pozrieť na prvý z týchto príspevkov.


Moje momentálne obľúbené jedlo je veľmi triviálne kura s ryžkou a opečenou zeleninkou podľa nálady. 
Kuracie mäsko narežem na kocky/rezance - podľa chuti, namarinujem v troche oleja, cesnačiku a dochutím trochou soli a pepra. Potom ho už len stačí pár minút smažiť na panvici. Uvarenie ryže je tiež veľmi rýchle a jednoduché. Na 1 diel ryže dám 2 diely vody, trochu soli a nechám variť dokiaľ ryža nezmäkne. Samozrejme ju sem tam premiešam, aby sa nezlepila a nespálila a je to. K tomu si väčšinou rada opečiem rýchlo na panvičke cuketku a cherry paradajky, ktoré z tohto jednoduchého a fádneho receptu spravia hotové veľdielo. Takéto jedlo je veľmi rýchle a zároveň chutné a sýte. A čas strávený za sporákom? Dokopy asi pol hoďka.


Po cvičení som zvyčajne hrozne vyšťavená a zvykla som si robievať proteín, ktorý som kupovala v posilke. Ten mi však došiel a keďže ten, ktorý som používala najradšej momentálne nemajú, rada si robievam smotanu s vajíčkami, čo mi dodá potrebnú energiu a rýchlejšie mi tak zregeneruje svalstvo.
Na druhej strane je to aj dosť kalorické, pretože do toho ide šľahačková smotana, ale chutí to skvelo. Na jednu smotanu potrebujete 4 vajíčka a môžete doň pridať za hrsť čerstvého alebo mrazeného ovocíčka podľa chuti. Ja najčastejšie používam čučoriedky, maliny alebo jahody. Potom to už stačí len rozmixovať a je to. Niekedy to hodím na pár sekúnd od mikrovlnky, keď mám chuť na niečo trochu teplejšie alebo to vypijem len tak studené. Je to neskutočne chutné a sýte.


Ak ma večer chytí žravá nálada, veľmi rada si robím niečo rýchle, čo zaplní moje bruško a zároveň nie je veľmi ťažké na žalúdok. Dobrou voľbou, ktorá sa mi osvedčila je opečená zeleninka s volským okom. Samozrejme všetko treba s mierou a keď toho zjete kilo a k tomu viac ako jedno vajce, zle vám bude tak či tak.


No a na záver niečo, čo síce nie je z mojej kuchyne a nikdy by som to nedokázala urobiť, no milujem to a raz za čas si to rada doprajem a tím je sushi. Tomuto jedlu som veľmi dlho odolávala, predstavovala som si, že to musí byť niečo ozaj nechutné, no nemohla som sa viac mýliť. Raz som ochutnala a zistila, že je to totálna pecka a najradšej by som si sushi dávala každý deň. Je to proste mňamka!




your photo name

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára