nedeľa 18. augusta 2013

My first henna DIY

Strašne sa mi páčia tetovania, no dať sa potetovať by chcelo z mojej strany veľkú odvahu :D Jednak sa bojím bolesti, na druhej strane mám strach, že ma to o pol roka, o rok prestane baviť a čo potom. Preto som minulý rok v Chorvátsku po prvý krát skúsila hennu a zapáčilo sa mi to tak, že som si jednu nechala spraviť aj na tohtoročnej dovolenke. Pri nákupoch suvenírov som zavítala do jedného malého shopíku s koreninami a všelijakými mastičkami a tam som objavila aj hennu v tube. Ako som sa "tetovala" a ako to dopadlo? Veď posúďte sami :)


Čo by ste o henne mali vedieť?

  • originálna henna je hnedá resp. do oranžova až červena
  • ak je inej farby napr. fialovej, modrej, či čiernej, obsahuje rôzne prímesy a chemikálie
  • tieto chemikálie môžu byť zdraviu škodlivé, vyvolávať rôzne alergické reakcie, a dokonca spôsobiť jazvy
  • doba schnutia je rôzna, závisí to od typu henny, môže to byť 1 - 3 hodiny
  • čím dlhšie ju na koži necháte, tým výraznejší odtieň tetovania dosiahnete


Čo som použila?




  • bielu ceruzku na oči (ak ste začiatočník)
  • hennu (môžete si ju pripraviť aj sami, alebo sa dá kúpiť už hotová v tube alebo papierových kornútikoch)
  • uterák, servítky, vatové tyčinky (pretože henna zanecháva fľaky a je 100%né, že sa ušpiníte)


Ako som postupovala?



V prvom rade som si urobila menší prieskum dizajnov henna tetovaní na internete. Z nich som si vybrala zopár obrazcov, ktoré som pospájala a zakreslila na papier. Mám veľmi rada kvety, takže voľba bola jasná :)


Obrázok som potom z väčšej časti nakreslila na nohu ceruzkou na oči, pretože som si vôbec netrúfala kresliť priamo.


Potom som tubou v ktorej už bola predpripravená henna obtiahla línie ceruzky, poprípade pridala nejaké ďalšie prvky, niektoré dokonca vynechala. Ako ste si mohli všimnúť pôvodný obrázok bol o dosť prepracovanejší, na nohe to už také detailné nie je. Je to preto, že henna, ktorú mám dosť vynechávala a teda niekedy som naniesla krásnu tenkú linku, inokedy príliš hrubú a nechcela som to dobabrať ešte viac. Nechala som to najjednoduchšie ako sa dalo.



Originálne indické henna tetovanie by malo byť veľmi prepracované, plné najrôznejších prvkov, doslova precapané, ale vkusne. Niekedy sa pridávajú aj rôzne trblietky a glitre. Toto tetovanie som robila po prvý krát a musím povedať, že to vôbec nie je také ľahké ako sa môže na prvý pohľad zdať. Musíte mať veľmi stabilnú ruku, čo teda nie je môj prípad a robiť tetovanie sama sebe na nohe vyžaduje doslova gymnastický výkon :D No nejako som to zvládla. Nie je to dokonalé, miestami je to trochu rozmazané, no výsledok sa mi veľmi páči, hoci som sa trochu obávala, pretože v procese schnutia to vyzeralo čudne. Hennu som mala na nohe celú noc, samozrejme šla som spať, až keď bola suchá, dala som si ponožky a ráno som ju jednoducho opláchla, aj keď sa to neodporúča. Mali by ste sa vyhýbať vode aspoň 24 hodín, no to u mňa nie je reálne :D A to či vydrží 2 alebo 3 týždne mi je jedno. Keď, tak si spravím ďalšiu.

Aký je váš názor na hennu? Skúšali ste ju už niekedy? Ak áno, aké skúsenosti s ňou máte?

XO, Nicka


your photo name

1 komentár:

  1. Pekný článok. Aj mne sa veľmi páčia tetovania, ale nemám odvahu na tie ihly. Škoda, že som takú hennu nikde u nás nevidela, skúsila by som ju. :)

    OdpovedaťOdstrániť