sobota 26. apríla 2014

|Back to the Childhood|

Pamätáte si ešte na jahodovú a marhuľovú dreň, ktorú predávali v obchode v okrúhlych kelímkoch a stála iba 7 korún? Zbožňovala som ich a musím sa priznať, že keď ich prestali vyrábať bolo to pre mňa obrovské sklamanie. Je len málo vecí, málo jedlých výrobkov, na ktoré rada z detstva spomínam a jahodová dreň je jednou z nich. Ako malé decká sme sa vždy snažili naškrabať nejaké tie drobné a buď sme si kupovali také podlhovasté lízanky alebo v lete práve túto dreň. Ach tie spomienky. Síce ju začali znova vyrábať a predávať pod inou značkou, no jednak je podľa mňa super crazy drahá a taktiež je až príliš jemná a nechutí rovnako. No nedávno som sa do tých detských čias vrátila a to vďaka môjmu drahému, ktorý mal chuť vyskúšať jahodový kompót v sáčku z Lidlu. Keďže sa mu tá konzistencia moc nepozdávala, rozhodol sa dať kompót do malých nádobiek a zamraziť ho. Výsledok stál fakt zato, to vám teda poviem. Lepšiu dreň som už dávno nejedla.

Kompót sa tuším nedá kúpiť vždy, len počas špeciálnych škandinávskych dní (neviem ako presne sa volajú, to som len trepla, tak ma kľudne opravte). Stojí niečo cez euro, no v dopredaji sme ho kupovali za 89 centov.


Kompót je zabalený vo fóliovom sáčku a vyzerá ako potrava pre astronautov :D Po otvorení má želatínovú konzistenciu s kúskami jahôd a skôr mi pripomínal riedky džem, než kompót.


Presný objem nádobiek, ktoré sme použili vám nepoviem, no určite boli o niečo väčšie ako kelímky, v ktorých sa dreň predávala. Jedno balenie nám vystačilo na tri nádobky, no keďže sme mali dve balenia, tak sme urobili 6 drení. Potom ju už stačilo len zamraziť a bolo to.

Že bláznivý a možno trochu hlúpi postík? No myslím si, že väčšina z vás má spomienky na niečo, čo strašne zbožňovala a čo vám niečo pripomínala a rozpamätať sa na staré čase môže byť niekedy celkom fajn ;)

Máte aj vy výrobok, ktorý sa už nevyrába a radi na neho spomínate? Ak by ste mali možnosť vrátiť sa do minulosti, čo (v potravivnovej analógii) by ste si z nej odniesli?


your photo name

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára