streda 17. júna 2015

|How to Clean the Make-up Brushes|

Zdravím zlatíčka,
určite každá z vás má doma a používa pri líčení štetce. Minimálne teda aspoň na líčenie očí. Ja osobne ich používam a preferujem aj na tvári. Rozotieranie make upu nebolo nikdy jednoduchšie a výsledok stojí naozaj zato. Ale aby sme docielili krásny finiš a aby sme si do pleti nezaniesli príliš veľa nechcených a škaredých vecí, musíme sa o tieto užitočné pomôcky aj dobre starať. Správna starostlivosť je dobrá nie len pre naše zdravie, ale aj peňaženku. Čo znamená, že čisté štetce = dlhšia životnosť. Samozrejme k tomu prispieva aj správny druh starostlivosti a dnes sa vám budem snažiť ukázať, ako to zvyknem robiť ja.


Čistiť štetce na make-up môžete dvojakých spôsobom. Prvý využívam síce menej, ale v istých situáciách dokáže doslova zachrániť deň. Teraz hovorím o suchom čistení, ktoré spočíva v použití sprejového čističa. Takých je na internete strašne veľa, no kupodivu až donedávna naše drogérie v tomto strádali. Ale už viac nie, pretože konečne dostať v dmku čistič Ebelin.
V tomto prípade stačí, ak sprej aplikujete na servítku alebo priamo na štetec a ten potom krúživým pohybom do vyutierate do čista. Pri menších štetcoch, ako sú tie na tiene vám postačia dva-tri streky, pri väčších, ktoré používate na tvár, to môže byť 5-6, niekedy aj viac, v závislosti od množstva špiny.
Tento spôsob čistenia však nie je úplne vždy sto percentný, hlavne pri make-upe, ktorý sa odstraňuje ťažko. Taktiež by som ho neodporúčala na každodenné používanie. Osobne si myslím, že nič nenahradí starý dobrý šampón a vodu. Je to však veľmi dobrá a rýchla alternatíva, ak sa ponáhľate a potrebujete práve vtedy použiť ten a ten štetec, ktorý sa vám zdá strašne špinavý, no nemáte čas na jeho umytie.
Takže to by bol prvý typ čistenia.


Druhý typ čistenia je klasický, o niečo pracnejší, ktorý zahŕňa použitie mydla, šampónu alebo nejakého iného čističa a vodu. Ide teda o mokré čistenie, resp. umývanie.
Tento spôsob je síce zdĺhavejší, no zaručí vám dokonale čisté štetce, ktoré sú krásne pripravené na ďalšie používanie. Umývanie štetcov preferujem oproti prvému spôsobu viac, pretože mám pocit, že štetce sú o niečo čistejšie a pracuje sa s nimi lepšie.
Pri tomto čistení veľmi rada používam pomôcku, ktorá naozaj urobí veľký rozdiel, a to gumovú rukavicu s výčnelkami, vďaka ktorým všetku špinu zo štetca dostanem ľahšie, ako by to bolo s rukou.
Zvyčajne to robím v umývadle pod tečúcou vodou, no pre účely fotenia, len na ilustráciu, som použila misku s vodou. Inak to však takto nerobím. Takže najprv si štetec namočím, aby nasal vlhkosť a potom ho namočím do šampónu, ktorý som naniesla na rukavicu a krúžívými pohybmi vytieram celý štetec a všetku jeho špinu o rukavicu. Keď sa mi už zdá, že je všetka špina preč, opláchnem štetec, ako aj rukavicu pod tečúcou vodou a počas toho ešte stále prechádzam štetcom po drsnom povrchu rukavice, aby som dostala všetky zbytky make-upu von.
Ak vás zaujíma odkiaľ je rukavica, ktorú mám, tak z Ikei z kuchynského oddelenia. Je to pôvodne pomôcka na chytanie horúcich hrncov, no toto jej využitie sa mi pozdáva viac. Okrem toho originálne rukavice na čistenie štetcov vyzerajú skoro rovnako a sú prehnane drahé.


Nakoniec už len štetce povytieram do uteráka, aby som sa zbavila čo najväčšieho množstva vody, ako sa len dá a potom ich nechám usušiť v ležatej polohe na uteráčiku. Ak vás zaujíma čo sú tie fialové sieťované vecičky, tak prosím pekne volá sa to brush guards. Slúžia na ochranu štetcov pred zmenou tvaru. Vďaka nim tak štetce po usušení nevyzerajú ako vypelychaná mačka.


Tak snáď ste ma aspoň trochu pochopili, pretože robiť tento typ príspevkov len v písanej podobe je dosť ťažké.
A čo vy a čistenie štetcov?
Je niečo z toho, čo som tu napísala pre vás novinkou?
Zaujal vás niektorý z tipov?


your photo name

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára