piatok 19. decembra 2014

|Movie Tips #4|

Krásny piatok prajem,
dnes si po dlhšej dobe nedáme žiaden kozmetický príspevok, takže ak ste ho očakávali dúfam, že na mňa nezanevriete :D Ani neviem prečo, ale mala som chuť písať o niečom inom a nie som typ, ktorý by sa tu rozjímal nad zmyslom života, nesmrteľnosťou chrústa a vypisoval by rôzne heavy stuff. Aj na iných blogoch, či fórach rada čítam jasné a stručné veci, pri ktorých si oddýchnem a nemusím veľa rozmýšľať a o takýchto veciach rada píšem aj ja sama. Keďže sa blížia sviatky, určite veľa z vás bude tráviť čas aj pozeraním rôznych seriálov, filmov, či rozprávok a tak ma napadlo, že spravím zoznam filmových noviniek, ktoré stoja za pozretie, ale aj starých klasík, z ktorých som už niektoré videla asi sto krát, no stali sa už akýmsi mojim každoročným rituálom.

If I Stay/Zostaň so mnou
Tento film vás určite chytí za srdce. Čítala som aj knihu a musím povedať, že až na pár drobností sa im filmová verzia veľmi vydarila. Súčasťou je aj úžasný soundtrack, ktorý robí príbeh o niečo reálnejším. K deju prezradím len málinko, aby som vám ho neskazila. Mladá, nádejná čelistka Mia havaruje so svojou rodinou na ceste za starými rodičmi, pričom upadne do kómy a vďaka mimotelovej skúsenosti vníma všetko, čo sa okolo nej deje. Príbeh sa však netočí len okolo tejto tragédie, ale aj spomienok na všetky útrapy, či krásne chvíle, ktorými si táto 17 ročná teenagerka prešla.


Fury/Železné srdce
V prípade, že máte radi vojnové filmy, nevadí vám trochu krvi a sem tam nejaká tá odtrhnutá končatina, či kus tváre, tento film si určite užijete. Páči sa mi, ako realisticky v ňom bola vojna vykreslená a aký vplyv mala na psychiku vojakov. Herecké výkony boli fantastické a hoci Brad Pitt nikdy nebol mojim idolom, v poslednej dobe doslova válí a vyberá si úlohy, ktoré mu fakt sedia. Príbeh opisuje piatich amerických tankistov, ktorý prechádzajú naprieč Európou a pochopiteľne bojujú proti nacistom a snažia sa tak oslobodiť jedno mesto za druhým. Keďže môj drahý dlhšiu dobu hrával hru Wolrd of Tanks, vďaka filmu som pochopila veľa, čo sa týka tankov a čo to celé obnášalo a na počudovanie som si to užila.


Hunger Games: Mockingjay Part 1/Hry o život: Drozdajka 1
Tak sme sa konečne dočkali aj adaptácie tretej časti trilógie Hunger Games, ktorá má tentokrát názov Drozdajka a bola rozdelená na dve samostatné celovečerné filmy. Pôvodne som čakala, že bude táto časť pomerne nudná, pretože začiatok tretej knihy nebol nijako zvlášť vzrušujúci, no na počudovanie to spravili celkom dobre a dokonca som sa vôbec nenudila. Aj som si poplakala, zasmiala sa, bolo tam napätie a všetko, čo má správny film mať. Opäť krásny soundtrack, hlavne pieseň Yellow Flicker Beat od Lorde, ktorá je neskutočná.


Dracula Untold/Drakula: Neznáma legenda
Ešte v októbri som v Prahe bola s kamarátkami na tento film. Dôvod, prečo som naň šla a prečo ma zaujal? Upírske veci zbožňujem a zbožňujem aj Luka Evansa. Na toho herca by som sa mohla dívať, hoc by mal na sebe aj vreco a okopával záhradku :D Každopádne, film bol o nevypovedanom príbehu Draculu, z trochu iného pohľadu, než sme na neho zvyknutý. Opisuje príbeh otca, vládcu a bojovníka, ktorý by spravil všetko preto, aby ochránil svoj ľud a svoju rodinu. Vrelo odporúčam.


No a teraz by som rada spísala aj zopár mojich filmových obľúbencov, ktorých si rada počas sviatkov pozriem, či už v telke alebo na počítači. Určite nestihnem všetky a každý rok sa menia, ale vždy si z nich vyberiem aspoň niečo, pri čom si rada zaspomínam.

Home Alone/Sam doma 1 a 2
Kto nepozná túto kultovú klasiku, akoby ani nežil :D Viem, že sú ľudia, ktoré tieto filmy neznášajú, ja však patrím do tej druhej kategórie a bez nich si už Vianoce predstaviť neviem. Všetky hlášky už poznám naspamäť, no stále sa na nich smejem ako divá.


Grinch
Nie som rozprávkový typ. Sem tam si niečo pozriem, ale skôr z nudy, ako zo záujmu. Ak si však mám vybrať, tak radšej nejakú filmovú verziu rozprávky a čo môže byť viac vianočné ako Grinch, ktorý ukradol Vianoce. Jim Carey bol vždy môj obľúbený herec a táto rola mu sadla perfektne.


Baby Boom
Pozerala som na internete, z akého roku je tento film a skoro som odpadla. Je taký starý ako ja :D Ako ten čas letí. Každopádne, ak máte radi vtipné a milé komédie, zaručene vás nesklame. Je o vyťaženej workoholičke, ktorá dostane do opatrovníctva malé dieťa po tom, ako jeho rodičia zahynú pri nehode. Je fakt zábavné sledovať, ako sa hlavná predstaviteľka s touto novou rolou vyrovnáva.


The Holiday/Prázdniny
Príbeh, ktorý sa odohráva počas Vianoc, kedy si dve cudzie ženy, z rozličných pomerov a z dvoch odlišných kontinentov vďaka internetu vymenia bývanie, aby si tak oddýchli od svojich životných útrap a utriedili si myšlienky. Myslíte, že sa im to podarí? V hlavnej úlohe Kate Winslet, Cameron Diaz, Jack Black a roztomilý Jude Law. 


Curly Sue/Kučeravá Sue
Film o rozkošnom kučeravom dievčatku bez strechy nad hlavou asi nemusím nikomu zvlášť predstavovať. Moja najobľúbenejšia scéna? Hmmm, z tých smutných asi tá, keď jej ostrihajú vlasy a z tých vtipných, keď predstiera, že jej "ocka" zrazilo auto. 


The Wizard of Oz/Čarodejník z krajiny Oz
Musím sa priznať, že som tento film ešte nevidela celý. Raz som ho začala pozerať, videla som asi polku, no niečo mi do toho vošlo, ale strašne sa už na neho chystám a teším, pretože je to fakt skvelý film, i keď muzikálové veci bežne nie sú moja šálka kávy. Je to strašne starý film z konca 30-tych rokov, no jeho skladby sú nezabudnuteľné a určite niektoré z nich poznáte, hoci ste film nevideli. Takže tento film je na mojom tohoto ročnom watchliste ;)


Aké filmy sa páčili v poslednej dobe vám a aké si počas sviatkov nenecháte ujsť vy?
Budem rada za každý nový tip ;)
Prajem krásny víkend
Zdroj obrázkov/Image source: www.pinterest.com


your photo name

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára